فواید استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضا

فواید استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضا

فواید استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضا

فواید استفاده از دستگاه های خوشبو کننده ( دفیوژر )  در یک فضا باعث می شود شرایطی در آن فضا ایجاد شود که آن را نسبت به دیگر فضاها خاص تر کند . به مشام رسیدن بوی رایحه در آن فضا سبب می شود که حس آرامش به افراد حاضر در آن فضا القا شود و همچنین دیگران نسبت به آن فضا حس تعلق خاطر داشته باشند و خاطرات آن فضا در ذهن آنان نیز ماندگار شود .در این مقاله برای شما از فواید و نکات مثب استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضا و تاثیراتی که این دستگاه ها بر روی حواس افراد حاضر در فضا دارد را بررسی می کنیم .

رایحه درمانی  ( Aroma therapy )      

یکی کارکرد های دستگاه های خوشبو کننده اتوماتیک استفاده از آن به عنوان رایحه درمانی  ( Aroma therapy ) است .شما می توانید با استفاده از رایحه های بر پایه روغن ( که ساخته شده از روغن های گیاهی می باشد ) در دستگاه و پخش آن رایحه در فضا سبب ایجاد تعادل ذهنی بیشتر و حس آرامش و کاهش اضطراب ( که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم ) در افراد حاضر در فضای خودتان شوید که اصطلاحا این عمل را رایحه درمانی نیز می گویند .

خواب آرام و بی استرس

با استفاده از دستگاه خوشبو کننده در فضای منزل و اتاق خواب شما می توانید خواب آرام و بدون استرسی را تجربه کنید .استفاده از رایحه ملایم و آرام بخش ( به طور مثال رایحه هایی که شامل نت ها اسطوخودوس باشند ) در دستگاه های خوشبو کننده ، که دستگاه آن رایحه را به بخار تبدیل و آن را در فضای اتاق شما پخش می کند سبب می شود که مغز تمام استرس و فشار را از خود در کرده و شما خواب ارام و راحتی را تجربه کنید .

فواید استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضا

افزایش تمرکز و تصمیم گیری

استفاده از دستگاه های خوشبو کننده اتوماتیک دفیوژر در فضاهایی مانند کتابخانه ، آزمایشگاه ها و مغازه های تجاری سبب افزایش تمرکز افراد می شود . به خصوص استفاده از این دستگاه ها در فضای کتابخانه سبب می شود که افراد مطالعه کننده تمکز بیشتری داشته باشند و در نتیجه کارایی مغز آنان نیز بیشتر می شود .همچنین با استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضای مغازه و مراکز تجاری باعث می شود که خریداران حس مثبت و قوی تری نسبت به فضای مغازه داشته باشند و با آرامش و تمرکز بیشتر خرید خود را انجام دهند و نسبت به فضای مغازه حس تعلق خاطر بیشتری داشته باشند به طوری که در آینده هم مجدد به آن فضا مراجعه کنند .

فواید استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضا

افزایش انرژی و ایجاد تحرک بیشتر

استفاده از دستگاه های خوشبو کننده دفیوژر همراه با رایحه تازه و مسرت بخش سبب افزایش انرژی و در نتیجه تحرک بیشتر در افراد می شود . به طور مثال با استفاده از دستگاه های خوشبو کننده در فضاهای ورزشی و باشگاه ها و استفاده از رایحه انرژی پخش در دستگاه می توان انرژی افراد را افزایش و ورزشکاران با انرژی بیشتری در فضا باشگاه به ورزش خود می پردازند . چرا که یک رایحه انرژی بخش در فضای باشگاه همانند یک موسیقی با ریتم تند عمل می کند و سبب افزایش انرژی و در نتیجه تحرک بیشتر ورزشکاران می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و فروش